30 lat doświadczenia – w skrócie

SOS electronic działa na rynku europejskim już od 30 lat. W strukturze firmy funkcjonuje 6 oddziałów, 13 działów i zatrudnionych jest 100 pracowników. Z niektórymi z nich stykasz się na co dzień, innych znasz zaledwie z imienia i nazwiska podanego w mailu. Dlatego poprosiliśmy wszystkich kierowników działów, aby przeprowadzili burzę mózgów i określili, co dla nich znaczy odnosząca sukcesy firma z 30-letnim doświadczeniem i co chcieliby powiedzieć o nas swojemu klientowi, partnerowi i zespołowi.

To nie firma podejmuje kluczowe decyzje, tylko ludzie ją tworzący!

Ján Michalko
Kierownik sprzedaży

W SOS electronic pracuję już od ładnych kilku lat. Spotykam się tutaj z ludźmi pochodzącymi z różnych środowisk i kultur i cieszę się, że moja praca daje mi możliwość ich bliższego poznania. Każda z tych osób jest niezastąpiona. SOS tworzymy razem – już od 30 lat. Wielu z nas jest z SOS electronic już od dawna, a rotacja pracowników utrzymuje się na niskim poziomie. Jest to dość tajemnicza sprawa, ... ale zakładam, że zasługą takiego stanu rzeczy są predyspozycje i polityka osoby zarządzającej firmą.

Mieć 30 lat ... Tak, to przecież najlepszy okres w życiu człowieka. To wiek, gdy jesteśmy dojrzali, pełni sił i wigoru. Zdobyliśmy już pewne doświadczenie i chcemy się dalej uczyć, a małe potknięcia nie są dla nas problemem. Mam nadzieję, że właśnie taka będzie firma SOS electronic w swoich latach 30-tych. Chciałbym, abyśmy dla naszych klientów byli nie tylko niezawodnym dystrybutorem, ale również partnerem, na którym zawsze można polegać.

Drodzy koledzy, drogie koleżanki – razem tworzymy SOS electronic. Praca tutaj daje nam niezastąpione poczucie wspólnoty. Obyśmy nigdy nie stracili z oczu naszych marzeń i celów, które postawiliśmy sobie tworząc firmę.



Magazyn – jak było, a jak jest

Ľudmila Liptáková
Kierownik ds. magazynu i logistyki
Gdy przeglądam statystyki z pierwszych lat działalności SOS electronic, stwierdzam, że w ciągu kilku pierwszych miesięcy odebraliśmy około 320 paczek, a 720 wysłaliśmy do klientów. To było spore wyzwanie... Było nas w firmie zaledwie troje.
Obecnie mamy 26 spedytorów, którzy czasami muszą czekać na swoją kolej, aż wszystkie duże przesyłki hurtowe znajdą się w magazynie. Dzisiaj miesięcznie odbieramy ponad 5 razy więcej przesyłek, a do klientów wysyłamy w ciągu jednego miesiąca ok. 5 100 paczek!
Dzięki wprowadzeniu na przestrzeni ostatnich latach rozwiązań z zakresu cyfryzacji i automatyzacji, zarządzaniem taką ilością przesyłek w magazynie zajmuje się dwunastu pracowników.
Chciałabym, aby nasza firma nadal się rozrastała, jednocześnie utrzymując doskonałe relacje z klientami. Dołożyliśmy wszelkich starań, by zdobyć ich zaufanie, a teraz chcemy udowodnić, że na nie zasłużyliśmy.

Moim pracownikom chciałabym życzyć przede wszystkim zdrowia. W ciągu ostatnich tygodni wszyscy przekonaliśmy się, jak bardzo jest ono cenne i jak łatwo jest je utracić. Bądźmy zdrowi – i zadowoleni oczywiście.



Dostarczamy właściwe rozwiązania

Jozef Jarábek
Kierownik ds. zakupów

SOS electronic rozpoczęła swoją działalność 30 lat temu – nie bez trudności i potknięć. Cieszę się, że pomimo wszystkich przeciwności losu nasza firma ciągle się rozwija, osiąga doskonałe rezultaty biznesowe i buduje silną pozycję na rynku dystrybucji komponentów elektronicznych.

Mam nadzieję, że będziemy osiągać kolejne sukcesy, tworząc zespół złożony z profesjonalistów, którzy wspólnie pracują nad osiągnaniem wyznaczonych celów. Jesteśmy w końcu Dostawcą Rozwiązań (ang. Supplier of Solutions) i zawsze staramy się dostarczyć naszym klientom możliwe najlepsze dostępne produkty z danej branży.

Życzę wszystkim moim współpracownikom, klientom i przyjaciołom firmy, aby cieszyli się dobrym zdrowiem, byli szczęśliwi i odnosili same sukcesy! Z okazji 30-lecia powstania SOS electronic, w imieniu Działu Zakupów chciałbym wszystkim pracownikom firmy złożyć najserdeczniejsze życzenia – obyśmy spędzili razem wiele kolejnych lat, osiągając zakładane cele!



Owoc relacji opartej na zaufaniu

Rastislav Talárovič
Dyrektor Działu Marketingu
30 lat działalności Tak, oznacza to, że jesteśmy już firmą wielopokoleniową. Nasi młodzi, energiczni koledzy zazwyczaj współpracują ze starszymi i bardziej doświadczonymi. To u nas zupełnie normalne. :-) nadal jest zadziwiony, jak niska w SOS electronic jest fluktuacja kadr – po tylu latach pracy i nawet dzisiaj, w tych dziwnych czasach, w których przyszło nam żyć. Pracownicy SOS po prostu nie mają powodów, by odczuwać niezadowolenie z pracy i szukać zmian. Wręcz przeciwnie – mają pełną swobodę w pracy i podejmowaniu decyzji, cieszą się zaufaniem kadry kierowniczej, środowisko jest przyjazne, a poza tym mają ogromną przestrzeń do samorealizacji. Podsumowując, sukces firmy zależy od jej pracowników. Wszystko, co osiągnęliśmy, zawdzięczamy właśnie im.

Tym bardziej cieszy mnie, że nasz zespół ds. marketingu przełożył to zaufanie na opracowanie najwyższej klasy, nowoczesnego marketingu cyfrowego – rozwiązania, które stanowi inspirację dla wielu przedsiębiorców w Słowacji i za granicą. Nasza metoda marketingowa jest tak popularna, że wiele osób zgłasza się do nas z prośbą o zaprezentowanie jej na różnego rodzaju konferencjach! :-) Oczywiście, nie powinniśmy teraz spocząć na laurach...

Dlatego życzę naszej firmie, a także wszystkim jej pracownikom, aby dzień dzisiejszy był lepszy niż wczoraj, ale też gorszy niż jutro!



Zapewniamy najlepszy transport

Anna Varga
Specjalista ds. logistyki
Dział Logistyki w SOS założony został dopiero w 2018 r., tak więc jest „najświeższym” nabytkiem organizacyjnym firmy. Jest on odpowiedzialny za regularne informowanie o kosztach transportu, czasach tranzytu i ewentualnych czynnikach uprzednio nieprzewidzianych. Dział Logistyki dokonuje oceny tych parametrów, a następnie oferuje innym departamentom gotowe rozwiązania w zakresie transportu. Bardzo się cieszę, że nasz dział w SOS electronic szybko nawiązał stałą współpracę z innymi.

Cieszy nas, że stale udaje się nam obniżać koszty transportu, a dzięki lepszemu doborowi środków, budujemy lepsze relacje zarówno z klientami, jak i firmami transportowymi.

Życzę SOS kolejnych wspaniałych 30 lat. Mam nadzieję, że firma osiągnie tak doskonałe rezultaty sprzedaży, jak w ostatnich miesiącach. Natomiast nam wszystkim życzę, by firma stała się jeszcze bardziej znana, oraz by dalej rozwijała się w kierunku automatyzacji i cyfryzacji. Poza tym mam nadzieję, że pozostaniemy zdrowi, uśmiechnięci, zadowoleni i szczęśliwi!



Prowadzenie biznesu jest jak łowienie ryb. Wymaga cierpliwości, dobrego nastroju i samopoczucia.

Imre Gall
Kierownik sprzedaży – Węgry
Węgierski zespół ds. sprzedaży również ma za sobą parę udanych lat działalności. Po takim czasie możemy pochwalić się wieloma dobrymi doświadczeniami we współpracy z klientami firmy. Na przykład, z jednym z nich wybrałem się na ryby. Oczywiście szybko pojawiła się między nami niewypowiedziana rywalizacja – kto złapie większą rybę. W przeciwieństwie do mnie, mój klient miał profesjonalny sprzęt wędkarski i drogie przynęty. Ja miałem do dyspozycji zwykłą wędkę i przynęty z lokalnego sklepu wędkarskiego. Dużą rybę najpierw złowiłem ja – był to sum ważący ok. 3 kg. Mojemu klientowi w końcu również się poszczęściło i złowił sporego karpia. Dzisiaj, kiedy tylko się spotykamy i wspominamy nasza wyprawę, każdy z nas pamięta ją nieco inaczej. W mojej wersji to moja ryba była największa, ale klient uparcie twierdzi, że to jego karp był bardziej okazały.

Co wydarzy się w przyszłości? Chciałbym, aby firma SOS nadal przede wszystkim koncentrowała się na ludziach. Największą wartością, jaką wnosimy do przedsiębiorstwa, są serca i zaangażowanie naszych pracowników. Mam nadzieję, że SOS electronic nadal będzie stawiała czoła przeciwnościom losu i odnosiła sukcesy, tak jak miało to miejsce w roku ubiegłym.

Pozdrawiam mój zespół – nigdy nie zakładajcie, że wiecie już wszystko. Człowiek uczy się przez całe życie. Nam wszystkim natomiast życzę radości, zabawy i uśmiechu każdego dnia! :-)



Pamiętajmy o empatii i wolności wyboru

Mária Sesztáková
Kierownik ds. zasobów ludzkich
O SOS electronic mogłabym mówić godzinami. Zresztą, robię to często – zawsze, gdy zatrudniamy nowych pracowników. Chciałabym jednak wspomnieć o tym, co wyróżnia nas na tle innych firm.
Od naszych partnerów biznesowych często słyszałem, że SOS jest „prawdziwie rodzinną firmą”. Dokładnie tak. Jesteśmy firmą „rodzinną”. Traktujemy się wzajemnie z empatią, dajemy wolność wyboru. W naszej biznesowej codzienności kierujemy się zasadami etyki. Myślę, że w dzisiejszych czasach to rzadkość. Ale może właśnie dzięki temu utrzymujemy się na rynku – z powodzeniem! – już od 30 lat. Szanujmy i dbajmy o starszych pracowników, bo ich praca i doświadczenie życiowe są dla firmy niezastąpionymi wartościami. Jednocześnie musimy też myśleć o przyszłości i szkolić nowe pokolenie, które niesie ze sobą powiew świeżości, nową energię i rewolucyjne pomysły – to im musimy przekazać doświadczenia i kulturę korporacyjną.

Nie zapominajmy również o naszych bliskich i dalekich „krewnych”, czyli o klientach, partnerach biznesowych i fanach – oraz o tych, którzy jeszcze nie mieli okazji nas spotkać. Potraktujmy ich jak profesjonaliści. Nie zapominajmy o tym, by zawsze, niezależnie od sytuacji, pozostać ludźmi. Tak, jak to zawsze robiliśmy do tej pory. Wszystkiego najlepszego, SOS electronic! 

Nam wszystkim w SOS życzę kolejnych, wspaniałych i pełnych sukcesów lat. Niech nasza korporacyjna „rodzina” rośnie i zyskuje nowych członków, którzy będą wyznawać niezmiennie te same wartości.



Wszystko ma swój początek

Pavel Krátky
Kierownik sprzedaży – Czechy
Tylko jeden z moich kolegów, Pan Kocián, pamięta pierwsze lata działalności SOS electronic w Czechach. Reszta z nas dołączyła do SOS, gdy firma zyskała już na rynku czeskim odpowiednią renomę. Jako ciekawostkę przedstawię Wam kilka kamieni milowych z historii firmy: 5 kwietnia 1991 roku – wpis do rejestru handlowego; 2 maja 2000 roku – rozpoczęcie działalności przy ulicy ulicy Hybešová w Brnie; 7 stycznia 2002 roku – rozpoczęcie pracy w systemie informacyjnym K2; a od 2019 roku – intensywne prace nad cyfryzacją. Od początku istnienia firma sprowadza najnowsze, nowoczesne komponenty z zagranicy – m.in. SOS electronic jako pierwsza miała w swoim asortymencie konwertery USB FT232RL firmy FTDI. Jako pierwsi wprowadziliśmy na rynek moduły Quectel NB IoT oraz moduły 5G.

Jestem przekonany, że SOS electronic przez kolejne 30 lat będzie firmą, która zapewni dostęp do najnowocześniejszych komponentów elektrycznych wykorzystywanych w produkcji. Jednocześnie chciałbym, aby każdy z naszych klientów – studenci, szkoły i uczelnie, firmy deweloperskie, instalacyjne czy serwisowe – znalazł w naszej ofercie coś dla siebie.

Drogie Koleżanki i Koledzy, życzę Wam wszystkim dużo zdrowia. Obyśmy znaleźli motywację, by dotrzymać kroku zmianom, jakie zachodzą w tych nowych, pełnych wyzwań czasach. Ponadto chciałbym oczywiście, abyśmy nadal pokonywali przeszkody, które pojawią się na naszej drodze, i czerpali przyjemność z pracy.



Viem, że naszym pracownikom mogę zaufać

Renáta Tančáková
Dyrektor Działu Finansów i Operacji Międzynarodowych

Nadal pamiętam ten dzień, gdy po raz pierwszy przyszłam do SOS electronic na rozmowę kwalifikacyjną na stanowisko kierownika ds. finansowych. Mieszkałam wtedy bardzo blisko siedziby firmy i często przechodząc obok zastanawiałam się, „czym oni się zajmują”. Chciałam tam pracować. Jako finansistka miałam świadomość dobrej kondycji finansowej firmy, o czym świadczyło m.in. partnerstwo z uznaną, niemiecką firmą holdingową, Conrad Electronic. Od razu wiedziałam, że pracownicy tego przedsiębiorstwa są godni zaufania.

Życzę SOS electronic, aby przez kolejne 30, a nawet 100 lat, cieszyła się tendencją wzrostową na rynku! Nie zatrzymujmy się, uczmy się, przeprowadzajmy automatyzację i cyfryzację wszystkich naszych procesów i działań.

Drogie koleżanki i koledzy – życzę Wam, abyście nigdy nie utracili swojego zapału do pracy! Dbajcie o siebie, o swoje zdrowie. Bądźcie empatyczni.



SOS electronic to nie tylko przedsiębiorstwo – to ludzie, którzy je tworzą.

Erika Kačírová
Kierownik sprzedaży – Słowacja
Co przychodzi mi na myśl, gdy mówię o „30 latach SOS”? Rok 1991, dwa lata po aksamitnej rewolucji. Era „biznesmenów” w bordowych marynarkach, z pierwszymi telefonami komórkowymi przyczepionymi do pasków spodni. Zniknęli tak szybko, jak się pojawili... Byli jednak tacy, którzy działali w dobrej wierze. Tak jak garstka entuzjastów, którzy znaleźli w sobie odwagę, by zaryzykować i odeszli z pracy razem ze swoim dotychczasowym szefem. Akt niezwykłej odwagi. Nową firmę budowali przecież praktycznie od zera. Gdyby nie ich ogromne zaangażowanie i umiejętności, nasze przedsiębiorstwo nigdy by nie powstało. O ich przywiązaniu świadczy również fakt, że nadal z nami są, nadal pracują, i nadal kieruje nimi ta sama pasja, co trzydzieści lat temu.

Dział sprzedaży SOS zdaje sobie sprawę, że osiągnięcia zawdzięczamy wam – naszym klientom. Wspieramy się nawzajem, uczymy się od Was, pomagamy sobie i dlatego chcemy Wam serdecznie podziękować za współpracę i życzliwość, jaką nam okazaliście przez te wszystkie lata.

Życzę firmie, by nadal miała tak wspaniałych klientów, jak Telux, RMC, CRT i wielu innych, którzy są z nami od samego początku. Nam jako przedsiębiorstwu życzę, aby każda osoba, która dołącza do zespołu, czerpała z niej taką samą przyjemność, jak my i żeby wniosła do niej coś nowego, co pozwoli na dalszy rozwój firmy. Mam nadzieję, że to ostatni raz, gdy walczymy ze światowym kryzysem i już nic nie będzie odwracało naszej uwagi od pracy, która sprawia nam tyle satysfakcji.

SOS electronic to nie tylko firma. To też ludzie, którzy ją tworzą. A muszę przyznać, że są oni wspaniali, wszyscy – od właściciela, poprzez pracowników sekretariatu, po magazynierów. Jestem z nimi od dawna i razem tworzymy swego rodzaju rodzinę. Cóż więcej można dodać?



Postawienie sobie konkretnego celu do osiągnięcia wymaga niemałej odwagi

Ingeborg Schallerová
Kierownik ds. sprzedaży krajowej – Niemcy, Austria
Jestem jedną z osób, które pamiętają pierwsze kroki SOS electronic. Wtedy była nas zaledwie garstka, biorąc pod uwagę dzisiejsze zatrudnienie. Chcieliśmy prowadzić działalność związaną z komponentami elektronicznymi, rozwijać się i stworzyć dużą firmę o uznanej pozycji.
Z przyjemnością wspominam wszystkie lata, które spędziłem do tej pory z SOS. Nie zawsze było łatwo i nie zawsze osiągnięte rezultaty spełniały nasze oczekiwania. Mimo to, podsumowując te 30 lat – mamy za sobą kawał dobrej roboty.
Początkowo pracowałam w dziale zakupów, a następnie przeniosłam się do działu sprzedaży na rynek niemiecki i austriacki. W ciągu ostatnich kilku lat wzmocniliśmy nasze relacje z klientami i zatrudniliśmy wiele wspaniałych osób, przy pomocy których udało się z powodzeniem zamknąć wiele projektów. Wyznaczyliśmy sobie cele i stopniowo je realizujemy.

Mojemu zespołowi życzę, by dalej się rozwijał. Szukajmy nowych możliwości biznesowych i utrzymujmy dobre relacje z klientami. Wprowadzajmy do naszej codzienności nowe narzędzia i korzystajmy z nich. Wspólnie osiągajmy kolejne sukcesy!


Firma może się rozwijać tylko wtedy, gdy ludzie, którzy ją tworzą, pragną tego dla siebie

Ján Seszták 
Dyrektor Generalny SOS electronic

SOS electronic jako firma i ludzie, którzy ją tworzą, wiele przeszła w ciągu tych 30 lat. Odnieśliśmy wiele sukcesów, bijemy rekordy, wdrażamy nowe procesy i technologie, zatrudniamy i szkolimy nowych pracowników. Musieliśmy mierzyć się z wieloma wyzwaniami i problemami (różnorodne kryzysy, bezpodstawne certyfikowanie komponentów, problemy z alokacją i zmiany w przepisach prawa). Jednak zawsze przyświecał nam jeden cel – zadowolenie klienta. Jestem niezwykle poruszony faktem, że niezależnie od sytuacji, trzymaliśmy się razem jako firma. Razem stawialiśmy czoła problemom i razem wyciągaliśmy z nich wnioski. Oczywiście, gdy odnosiliśmy sukcesy, również razem się nimi cieszyliśmy. Pamiętam nasze pierwsze wspólne projekty... montaż regałów, pierwszą sieć komputerową, stworzenie pierwszego katalogu, uruchomienie sprzedaży – pierwszą partię składającą się z około 1000 rodzajów komponentów.

Pamiętam nasze pierwsze zamówienie od Pana Malasta z firmy Inoma, niezwykle ekscytującą współpracę z firmą Telink, „ojcowskie” porady Pana Opatrnego. Pamiętam moment, gdy wspólnie tworzyliśmy jedną z pierwszych stron internetowych na Słowacji, pierwszy e-sklep, wdrażanie oprogramowania, budowę centrum logistycznego, naszą internacjonalizację, udział w targach w kraju i za granicą, nawiązywanie relacji z dostawcami i klientami na całym świecie, a w ostatnich latach – cyfryzację procesów. Uczyliśmy się na bieżąco, a właściwie, nadal to robimy. 

Każdy, kto dołącza do SOS electronic, ma świadomość, że oczekujemy od niego ciągłego rozwoju. Z okazji rocznicy założenia firmy chciałbym podkreślić, jak ważna jest świadomość tego, jak daleko się już zaszło i duma ze zdobytych po drodze doświadczeń. Ta rocznica to tylko jeden z kamieni milowych linii czasu – przed nami jeszcze wiele wspólnych lat.

W przyszłości będziemy dalej się rozwijać i jeszcze bardziej umocnimy pozycję na rynku jako międzynarodowy dostawca części specjalistycznych. Będziemy zacieśniać relacje z naszymi klientami – firmami, które codziennie wspieramy we wdrażaniu najnowocześniejszych i najlepszych rozwiązań, tak by oferowane przez nie produkty były coraz lepszej jakości. To nie jest po prostu jeden cel, na którego realizację przeznaczamy kolejne 10, 20, może 30 lat. To droga, którą chcemy podążać dzień za dniem, droga pełna radości, satysfakcji i sukcesów.


Zgadzasz się z nami? Chciałbyś nam coś przekazać?


Pliki cookie pomagają nam w świadczeniu usług. Korzystając z naszych usług, wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookie.
OK Więcej informacji